1e week, 5 - 13 mei. Samen weg

13 mei 2018 - Oostende, België

Heerlijk om samen met Karin weg te gaan. Maakt het vertrek makkelijk. En prachtig weer, kan niet beter. Erg rustig aan gedaan.

Route via het pittoreske Veerse Meer en daar een mooie ligplaats voor de nacht gevonden.

via het kanaal door Walcheren naar Vlissingen in de Michiel de Ruyterhaven. Prachtige wandeling over de boulevard en zonsondergang. En, traditiegetrouw, een film bekeken daar: The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society. Toepasselijk omdat ik verwacht ook naar Guernsey te gaan. Warm aanbevolen romantische film (als je daarvan houdt) die ook een mooi inkijkje geeft van het leven op Guernsey a/h eind van WO2.

Prima zeiltochtje naar Cadzand en ons culinair laten verwennen in La Trinite in Sluis  Plus aan het eind vd middag een drankje en hapje in het cafe van Sergio aan de haven... Moet niet gekker worden... Hadden het natuurlijk wel verdiend na een fietstocht op de onoverwinnelijke en nogal oncomfortabele vouwfietsjes die we sinds mensenheugenis al hebben.

De volgende dag naar Zeebrugge. Weer een flinke zeiltocht van wel zo’n twee uur....😉.

En op de fietsjes. Naar Brugge. Op hemelvaartsdag, niet zo’n handige dag bleek. Musea zijn alleen s ochtends open en s middags is de heilig bloed processie ter ere van de reliek van het heilig bloed. Is een voorwerp wat volgens de overlevering in contact is geweest met het bloed van Jezus. Omstreeks 1150 in bezit gekomen van de katholieke kerk in Brugge en sindsdien wordt daarmee het lijden van Jezus herdacht. Tsja, is een hele serieuze zaak daar en er komen heel veel mensen op af. s Ochtends in het St Jans hospitaal geweest, waar oude medische instrumenten zoals een schedelboor en aderlaat messen tentoongesteld zijn, naast schilderijen van Memling uit de 15e eeuw, die vol zitten met symboliek als je daar wat van weet (iemand legde het ons uit). Als je er niets van weet, is het een stuk minder boeiend (dat is wel met meer dingen zo).

De volgende dag rustig naar Oostende gezeild. Yvonne kwam daar aan boord en erg gezellige tijd gehad. Ook nog even genoten van Oostende voor Anker met diverse oude zeil- en motorschepen.

En toen... afscheid...

1. Yvonne:
    21 mei 2018
    en wat was het fijn en vertrouwd om een paar dagen weer aan boord te zijn; top schip top gezelschap; tot snel weer!